GIM HUB- GIB MIHĂESCU VIDEO-LITERARY HUB

Provocare

Proiectul GIM HUB își propune înființarea, la Colegiul Național „Gib Mihăescu” din Drăgășani, a unui hub media modern, adică a unui spațiu de învățare prin colaborare în care elevii vor putea desfășura activități moderne și atractive de literație. 

Cu ajutorul competențelor pe care le vor dobândi în cadrul atelierelor de învățare și al  tehnologiei video moderne achiziționate prin finanțarea oferită de Fondul Științescu, ei vor putea să dea viață, prin producțiile media pe care le vor crea (book-trailere, videopoezii, narațiuni digitale, Book-Face-uri), lumilor virtuale din cărți care astfel vor deveni mai atractive pentru ei și pentru colegii lor.

Cine?

Proiectul este inițiat de un grup de elevi coordonați de un cadru didactic și este derulat prin intermediul „Asociației Părinți-Profesori Gib Mihăescu Drăgășani”, organizație nonguvernamentală care are ca scop susținerea elevilor din Colegiul Național „Gib Mihăescu” Drăgășani în activitățile de educare, instruire, formare și îndrumare.

Pentru cine?

Proiectul se adresează elevilor din clasele IX-XII de la Colegiul Național „Gib Mihăescu”din Drăgășani care au afinități pentru activități de literație combinate cu activități de creativitate multimedia.

Pentru toți acești tineri din secolul al XXI-lea, nativi digitali, învățarea activ-explorativă („learning-by-doing”) prin interacțiunea lor cu mediul social și prin cooperarea cu ceilalți din jurul lor („learning among peers”) poate reprezenta șansa unei evoluții autentice, oferindu-le un nivel suplimentar de percepție și o învățare personală autentică.

Beneficiari indirecți sunt elevii din colegiu, neînscriși în proiect în primă fază,  dar al căror interes pentru lectură și pentru educație media poate fi stimulat prin diseminarea rezultatelor implicării colegilor lor în crearea de materiale video-literare cu ajutorul tehnologiei achiziționate.

Indirect, profesorii vor avea prilejul de a aprecia și pe alte căi personalitatea creatoare a elevilor lor și chiar de a valorifica în cadrul orelor dedicate lecturii materialele video realizate de elevi cu scopul promovării scriitorului și a operei acestuia.

Indirect, și părinții elevilor beneficiari și comunitatea locală pot valoriza rezultatele eforturilor depuse de către elevi, de către dascăli și de către instituțiile implicate în proiect pentru promovarea unei educații de calitate.

Când?

Perioada de implementare:

1 februarie-31 august 2024.

De ce?

Viitorul înseamnă știință, dar nu oricum, ci o știință dublată de con-știință, de creativitate, de imaginație, de comunicare și empatie, calități care nu cresc singure, ci trebuie cultivate prin activități de învățare formală și non-formală de tipul atelierelor cunoașterii, gândite să utilizeze ceea ce copiii prețuiesc cel mai mult: tehnologia modernă.

 Proiectul nostru îi va scoate pe copii din bănci și, venind cu o abordare de învățare de la individ  la individ și de la individ la comunitate, le va permite să fie curioși, să caute, să descopere,  să își însușească cunoștințe și abilități noi sau doar să înțeleagă altfel lucruri deja învățate și să creeze lucruri noi.

Cum?

Proiectul va fi structurat sub forma unor seminarii practice atractive în cadrul cărora elevii vor învăța de la profesorul mentor și de la colegii lor mai mari, care au experiența participării la competiții de profil, cum să devină creatori de conținut media digital pe teme literare.

Împreună cu cine?

Dincolo de implicarea profesorului coordonator, doamna Alina-Mihaela Drăgușin, ceea ce este special la proiect este faptul că tinerii învață de la alți tineri prin metode ce pun în evidență învățarea pragmatică.

Cei care vor coordona activitățile sunt 10 elevi voluntari care au participat în anii precedenți la concursuri de profil și la ateliere din domeniu, dobândind prin acțiunile lor cunoștințele teoretice și abilitățile practice necesare pe care le vor transfera colegilor lor.

Inițiativa în cifre

Suma

14.500 RON

Număr beneficiari

100 de elevi

Număr membri echipă

11