Ideea de a experimenta şi de a filma experimentele a stârnit curiozitatea elevilor. Aceştia au fost implicaţi în temele experimentelor, fiind nevoiţi să se documenteze şi să scrie un comentariu de film documentar.
S-au realizat în total 10 filme documentare de căte 7-8 minute în format MP4, FullHD ce vor fi predate Fundaţiei Comunitare Vâlcea.
Elevii de la Şcoala Sălătrucel şi-au exprimat dorinţa de a construi, pentru ei, câte un aparat de radio ceea ce s-a şi materializat. Componentele electronice au fost achiziţionate de mentori, de pe Aliexpress. Radioul realizat în echipă se află la loc de cinste în vitrina şcolii.
Tot ei au experimentat cum dintr-un creion şi o lamă de bărbierit se poate construi un microfon.
Elevii de la Liceul Tehnologic General Magheru au venit cu ideea de a monta un generator electric la motorul cu abur, iar în etapa a doua a proiectului au făcut măsurători electrice cu un multimetru.
Elevii de la Sălatrucel au încercat să încălzească o cană cu apă, cu electricitatea produsă de ei la un generator cu manivelă. Abia au reuşit după 50 de minute de efort fizic. Şi-au dat seama astfel cât de greu se produce curentul electric. În prima etapă, aceştia au produs mult mai uşor electricitate, însă electricitate statică.
Elevii de la Berbeşti au concluzionat că viitorul energetic poate fi hidrogenul produs şi utilizat în acelaş timp de pila de combustie. Asta după ce, în prima etapă, au experimentat termogeneratorul şi au ascultat muzică la un radio pe lămpi alimentat de la un termogenerator cu gaz lampant.
Elevii de la Buneşti au observat că motorul Stirling poate să funcţioneze şi cu gheaţă în loc de căldură şi au mai concluzionat că aliajul Nitinol este cel mai spectaculos şi interesant metal.
Beneficiarii direcți ai proiectului au fost:
36 – copii care se arată mult mai interesaţi de obiecte, componente şi dispozitive reale, funcţionale, decât de noţiunile teoretice sau formule matematice.
Beneficiarii indirecți ai proiectului au fost 7 cadre didactice dar și copii, tineri şi adulţi care, prin vizionarea filmelor postate şi distribuite, şi-au acoperit o parte din dorinţa de cunoaştere.
Persoanele implicate au fost reprezentate de membrii echipei, de mentorii Științescu dar și de voluntari, după cum urmează:
Glomnicu Dorel – Coordonator proiect
Modan Adrian – Coordonator comunicare
Glomnicu Ramona – Responsabil IT
Alexie Marilena – Regizor
Glomnicu Dorel
Modan Adrian
Alexie Marilena
Purece Mironela
Grigorescu Ramona
Drăguşin Delia
Văduva Daniela
Georgescu Claudiu
Daniela Giornoiu
Maria Mecu
36 de copii au fost atraşi de cele 10 experimente de fizică. Mai mult, aceştia au fost nevoiţi să studieze fenomelele fizice pentru a scrie un comentariu pentru filmul documentar. Sursele de inspiratie s-au găsit în mediul online sub formă de texte, articole sau filmuleţe.
Copiii au fost în acest proiect fizicieni, actori, cameramani, fotografi şi chiar şi editori de film. Proiectul s-a desfăşurat în doua etape, realizându-se 10 filme documentare, astfel.
În prima etapă:
În a doua etapă:
9532 lei
336
5
850