STEAM 4 ALL

Provocare

Proiectul își propune realizarea unor resurse educaționale  ușor de reprodus, simplu de utilizat în care să fie implicați chiar principalii beneficiari – elevii.

Într-un cadru deosebit,  Festivalul STEAM, elevi și profesori, părinți și invitați sărbătoresc împreună creativitatea, munca în echipă, pasiunea pentru lucrul bine făcut, pentru descoperire, pentru viață, încorporate în aceste resurse numite sugestiv, STEAMagic Box.  

Trecând prin procesul de creație a mijloacelor care susțin procesul de învățare continuă, elevii dobândesc, pe lângă cunoștințe bogate din diferite discipline, abilități de conectare a teoriei la practică, de proiectare, abilități financiare, de lucru în echipă și de comunicare prin mijloace variate.

Cine?

 Start STEAM Engine!

Pentru cine?

  •  Principalii beneficiari ai proiectului – aproximativ 300 de elevii cu vârste  cuprinse între 6 și 16 ani din școli și grădinițe partenere, din zona Vâlcea. Ei vor fi implicați direct în activități STEAM și în realizarea resurselor educaționale potrivite vârstei lor și în concordanță cu programa școlară.
  • Profesorii școlilor și grădinițelor partenere. Aceștia dobândesc competențe noi legate de educația STEAM și de abordarea integrată și interdisciplinară a conținuturilor curriculumului. 
  • Părinții elevilor implicați în proiect dobândesc o perspectivă mai largă asupra programului educațional oferit de școlile partenere  și  înțeleg mai bine importanța și impactul educației STEAM în viitorul copiilor lor.
  • Elevii și profesorii din alte școli, invitați la Festivalul STEAM, profesorii și elevii din instituțiile școlare partenere, alții decât cei implicați direct, prin accesul liber la resursele educaționale realizate.

Când?

Perioadă de implementare: 10 martie 2023 – 15 iulie 2023.

De ce?

Procesul de creație a cutiilor STEAMagic, prin activitățile integrate și interdisciplinare propuse,  le oferă atât elevilor cât și profesorilor implicați ocazia de a conecta mai bine cunoștințele teoretice de aplicațiile practice și de a-și dezvolta competențe esențiale cum ar fi comunicare, gândire critică, creativitate, lucru în echipă.

Cum?

  1. Testăm resurse existente, investigăm, identificăm noi direcții de interes.
  2. Explorăm și creăm noi resurse STEAM.
  3. Sărbătorim rezultatele muncii noastre la Festivalul cutiilor STEAMagice.
  4. Testăm, adaptăm pentru colegii noștri și dăm mai departe cutiile magice realizate. Ne gândim deja la proiecte viitoare.
  5. Dezvoltăm rețeaua de suport STEAM4ALL implicand cât mai mulți elevi și profesori în activități STEAM.

Împreună cu cine?

  • Grădinița Nord II
  • Grădinița Happy Kids
  • Grădinița Cozia
  • Școala Gimnazială Discovery Kids
  • Școala Gimnazială Anton Pann
  • Liceul de Arte Aurel Giuleanu
  • Colegiul Național Matei Basarab
  • Liceul Economic

Inițiativa în cifre

Suma

14.292 lei

Număr beneficiari

Aproximativ 300 de elevi și minim 30 cadre didactice

Număr membri echipă

  •  11 cadre didactice, coordonatori de echipe STEAMagic;

  •  cel puțin alte 10 cadre didactice voluntare, implicate în implementare și organizare festival.